Popularne nośniki reklamy zewnętrznej

potykacz reklamowy

Czym są potykacze reklamowe?

Reklama jest skuteczna tylko wtedy, gdy jest zauważalna, dlatego wiele bogatych firm i koncernów inwestuje niemałe pieniądze w wielkoformatowe rozwiązania licząc dzięki temu na znaczne zyski z tytułu sprzedaży swoich usług, bądź produktów. Jest w tym wiele racji ponieważ duże billboardy czy telebimy są dla potencjalnego klienta widoczne nawet z daleka w dodatku nie da się ich wyłączyć jak w telewizji czy internecie, ani w żaden sposób pominąć. To sprawia, że reklamy typu outdoor są skuteczną formą promocji na rynku i nawet jeśli wiążą się z dużymi kosztami, to i tak prędzej czy później zwrócą się z nawiązką. Oczywiście tańszym i również skutecznym rozwiązaniem szczególnie w przypadku mniejszych firm jest inwestycja w reklamę przenośną reprezentowaną np. przez potykacz reklamowy, plakat czy ulotkę, jednak to właśnie wielki format jest tym, który przynosi reklamodawcom największe zyski. Należy jednak mieć na uwadze odpowiednie dostosowanie do miejsca takiej reklamy, aby była ona przede wszystkim czytelna, widoczna i docierała do możliwie jak największej grupy konsumentów.

Najpopularniejszą z grupy reklam zewnętrznych są reklamy LED. Mają szerokie zastosowanie i są bardzo popularne głównie dlatego, że gwarantują reklamodawcom duża liczbę odbiorców dzięki temu, że są dostępne w wielu miejscach użyteczności publicznej. Reklamy LED spotkać można zarówno w centrach handlowych jak i instytucjach czy urzędach, a dodatkowym ich atutem jest dowolność w kwestii zawartości samej reklamy, która zawierać może między innymi treści graficzne, tekstowe i różnego typu animacje, których nie mogą posiadać inne typy reklam zewnętrznych np. potykacz reklamowy. Warto też dodać, że technologia LED zapewnia reklamie tego typu dobrą widzialność nawet z dużych odległości i przy niesprzyjających warunkach atmosferycznych, co niewątpliwie jest kolejnym jej atutem.

Kolejnym typem reklam zewnętrznych są tak zwane Citylight, które często zauważyć można na przystankach autobusowych, dworcach, centrach handlowych i galeriach. Składają się z podświetlanej tablicy, wewnątrz której umieszcza się plakaty reklamowe i charakteryzują je niewielkie rozmiary, dlatego treści prezentowane na tego typu nośnikach reklamowych przeznaczone są do odbioru z niewielkich odległości. Podświetlenie z kolei umożliwia lepszą widoczność podczas np. mgły czy deszczu, a także nocą.

Znacznie większymi nośnikami od wspomnianych wcześniej Citylight są reklamy typu Cityscroll, których powierzchnia wynosi przynajmniej 10 metrów kwadratowych i daje to ogromne pole do popisu dla reklamodawców, żeby jak najskuteczniej wykorzystać ten obszar do promocji swojej działalności. Możliwość przewijania reklam umożliwia także reklamowanie wielu produktów, bądź usług w jednym miejscu, a także przyciąga uwagę odbiorcy, którego z pewnością zaciekawią przesuwające się w określonych odstępach czasu kolejne obrazy.

Coraz większą popularność w naszym kraju zdobywają także pylony reklamowe, umieszczane często w strategicznych i często odwiedzanych miejscach np. na stacjach benzynowych. Budową przypominają duży słup informacyjny zawierający wiele treści reklamowych podświetlanych za pomocą technologii LED i sterowanych przy pomocy pilota.

Na koniec warto także wspomnieć o znanych wszystkim stojakach. Mimo, że nie są wielkoformatowe i nie widać ich ze znacznych odległości, to jednak również są w gronie przedstawicieli reklamy outdoor. Potykacz reklamowy stojący przed sklepem, kinem czy centrum handlowym, również doskonale spełnia swoje zadanie reklamowe i także na swój sposób potrafi wypromować określony produkt, bądź usługę.