3 powody, dla których warto zainwestować w program do obsługi hotelu
Prowadzisz hotel albo inny ośrodek wypoczynkowy? Jeśli tak, to w takim razie potrzebujesz dobrego programu do obsługi hotelu. Przeczytaj ten artykuł i zobacz, z jakich powodów warto zainwestować w tego typu system.
Usprawnij pracę wszystkich działów
Pierwsze wrażenie, jakie wywiera na gościu hotel, jak i jego obsługa, ma kluczowe znaczenie. Jeśli nie chcesz ryzykować utratą klientów, to koniecznie postaw na dobry program do obsługi hotelu. Celem tego systemu jest zintegrowanie zarządzania wszystkich działów obiektu, dzięki czemu ich organizacja pracy jest na najwyższym poziomie. Oczywiście, każdy hotel jest unikatowy i posiada usługi dodatkowe. Z tego też powodu oprogramowanie jest stworzone z modułów, które właściciel hotelu może dopasować do swoich potrzeb. Bez żadnych przeszkód możesz dodawać, usuwać lub modyfikować poszczególne elementy oraz zarządzać usługami, niezależnie od tego, czy są to zapasy hotelowe czy nadzorowanie pracy kuchni. Ponadto program do obsługi hotelu posiada także opcję tworzenia bazy o samym obiekcie, jak i jego usługach lub gościach. W ten sposób możesz tworzyć raporty lub zestawienia, które są pomocne przy doglądaniu pracy całego kompleksu. Poza tym masz możliwość sprawdzenia popularnych usług, czy uzyskania informacji, które oferty są najchętniej wybierane przez klientów.
Współpraca z systemami i urządzeniami zewnętrznymi
Ogromną zaletą programu do obsługi hoteli jest możliwość integracji z systemami i urządzeniami zewnętrznymi. Wlicza się do nich centrale abonenckie, zamki elektroniczne, czy drukarki fiskalne. Oprogramowanie współpracuje również bezpośrednio z portalami, za pomocą których wprowadza się nowe rezerwacje lub aktualizuje się dostępność pokoi. Nie musisz się także martwić o operacje księgowe. Wszelkie dokumenty sprzedażowe są automatycznie eksportowane do systemu finansowo-księgowego, dzięki czemu pracownicy hotelu nie muszą skupiać swojej uwagi na przepisywaniu dokumentów, a co za tym idzie unikają pomyłek.
Prosta i kompleksowa obsługa rezerwacji
Program do obsługi hotelu w szczególności ułatwia i usprawnia pracę recepcji. Wiele czynności jest zautomatyzowanych, dlatego też ich wykonywanie nie zajmuje wiele czasu. Przede wszystkim system posiada funkcję przyjmowania nowych rezerwacji, jak i też modyfikowania tych istniejących. Recepcjonista ma również możliwość wprowadzania uwag dotyczących gościa lub danej grupy, np.: może zanotować preferencje klienta odnośnie wyżywienia. Poza tym
program do obsługi hotelu pokazuje mu zestawienie aktualnego stanu pokoi, a także ich dostępność.