Piękno się opłaca
Aquaform Lighting Solutions konsekwentnie zbiera laury za swoje produkty. Czyżby był to jasny znak dla innych producentów, że warto inwestować w uzdolnionych projektantów przedmiotów użytkowych i stawiać nie tylko na przeciętną estetykę, ale i dołożyć trochę pracy przeistaczając bardziej ambitne i ulotne wizje artystów na konkretne przedmioty? Że konsumenci nie tylko potrafią docenić piękno, ale także gotowi są za nie zapłacić?
KONSUMENT A GUST
Mówi się dużo na temat kryzysu sztuki. Artyści narzekają na brak odbiorców swoich dzieł z zakresu malarstwa i rzeźby. Aż przykro się patrzy, kiedy byli absolwenci Akademii Sztuk Pięknych po latach gorzknieją i zaczynają powielać swoje stare pomysły coraz bardziej machinalnie, bez dusznie , aż stają się kopiami kopii artystycznego tchnienia, które dawno umarło w ich twórcach. W Galeriach słyszy narzekania na niewybredną klientelę, niechętną do inwestowania w to, co piękne, a czasem można poczytać nawet pozornie zabawne, a jednak zdradzające głęboką frustrację, teksty i cytaty z wypowiedzi klientów, oskarżanych o brak poczucia estetyki i morzących galerników głodem. Nic dziwnego, że taki klient z takiej Galerii czym prędzej ucieka pod naporem straszliwego, pełnego wyrzutów i oczekiwań wzroku sprzedającego.
Tymczasem to nie prawda, że tzw. zwykły śmiertelnik nie jest zdolny do wyrobienia sobie artystycznego smaku i odnajdowania przyjemność w obcowaniu z estetyczną kreacją.
MISJA AQUAFORM
Komercyjny i artystyczny sukces Aquaformu udowadnia ponad wszelką wątpliwość, że jak najbardziej ludzie z różnych środowisk zdolni są do docenienia tego, co jest czymś więcej niż tyko akcentem pasującym kolorystycznie do wystroju wnętrza. Gdyby tak było, producent wyrobów oświetleniowych, który na punkt honoru stawia sobie ambitny design, nie dałby rady przebić się na listę Diamentów miesięcznika „Forbes . Diamenty to opracowywana, od 2006 roku przez firmę Bisnode Polska, lista najbardziej dynamicznie rozwijających się w naszym kraju przedsiębiorstw, tworzona na podstawie przekazanych przez nie danych finansowych z KRS lub Monitora Polskiego B.
Charakteryzuje je dodatni wynik finansowy i współczynnik ryzyka niższy od 4. Po wyliczeniu ich wartości, te najbardziej obiecujące i najlepiej rozwijające się przedsiębiorstwa wpisuje się na listę Diamentów Forbsa. Na 2016 rok do takich Diamentów zaliczono łącznie 1,9 tys przedsiębiorstw z różnych dziedzin. I co się okazuje? Otóż na pozycji 251 w liście ogólnopolskiej dla przedsiębiorstw o przychodach od 5 do 50 mln złotych, znajdujemy AQUAFORM LIGHTING SOLUTIONS- dla przypomnienia, jest to topowy producent wielu wyróżnionych przez środowiska artystyczne opraw oświetleniowych, którego misją jest dostarczenie produktu nie tylko jakościowego, solidnego technicznie i użytkowego, ale i zaprojektowanego przez prawdziwych artystów branży wzornictwa przemysłowego. A to oznacza, że przychód ten generują liczni klienci, którzy uznaje za słuszne nabywanie tych właśnie opraw oświetleniowych, doceniając ich minimalistyczne i ponadczasowe piękno.
KOLEJNE SUKCESY
Może zatem i inni producenci zdecydują się położyć większy nacisk na design swoich wyrobów? Lampykemar i ich lampy mosiężne pokazują, że warto. W tym roku producent już zdążył z sukcesem zaprezentować swoje nowe kolekcje na Targach Światło 2016. Wydarzeniu temu towarzyszył konkurs na Najlepszy Wyrób Targów, w którym rodzina lamp THIN TUBE dostała wyróżnienie w kategorii oświetlenie mieszkaniowe i dekoracyjne. Przy okazji można było obejrzeć słynną już lampę wiszącą equilibra BALANS czy hipernowoczesną rodzinę OLEDRIAN, w której Aquaform zastosował niezbyt jeszcze powszechne rozwiązanie w branży oświetleniowej – panel OLED. OLEDRIAN również jest już nagrodzony. Zdobył prestiżowe odznaczenie iF Design Award 2016.