Reklama musi być kreatywna
Producenci w ostatnich latach prześcigają się w tworzeniu reklam przykuwających uwagę konsumentów. Wszak gra toczy się o olbrzymią stawkę. Zyski związane z udanymi akcjami marketingowymi dla dużych korporacji to sumy rzędu kilku milionów dolarów.
Jak powinna wyglądać promocja
Udana akcja reklamowa zapada w pamięć i potrafi na lata przylgnąć do marki wyznaczając jej status i postrzeganie przez konsumentów. Niestety działa to w obie strony. Skandalizujące kampanie reklamowe nieraz spowodowały obniżenie wartości marki na rynku. W arsenale jakim posługują się firmy, aby pozyskać nowych i utrzymać stałych klientów znajdują się takie środki jak reklama telewizyjna, internetowa, przesyłana tradycyjną drogą pocztową, telefoniczna, billboardy, ulotki reklamowe, plakaty, nadruki na samochodach czy autobusach.
Tak więc widzimy, że praktycznie każda przestrzeń miejska wypełniona jest reklamami. Aby przebić się przez ten jazgot reklamowych spotów i grafik ociekających erotyzmem, trzeba nie lada pomysłu aby się wyróżnić. Tak więc producenci sięgają po coraz ciekawsze i niesztampowe rozwiązania.
Trendy marketingowe
Ostatnimi czasy furorę na rynku marketingu i reklamy robią kreatywne opakowania reklamowe w postaci papierowych toreb o wymyślnych kształtach czy pudeł. Takie opakowania mogą być wielokrotnie użyte i kreatywnie wykorzystane. Dodatkowo ciekawym designem przyciągają wzrok i przede wszystkim są ekologiczne!
Innym ciekawym trendem są spersonalizowane wizytówki. Dzięki oryginalnej i nieco szalonej wizytówce masz pewność, że zapadnie ona Twojemu przyszłemu kontrahentowi w pamięć i nie zaginie w stosie papierów, gdzieś na jego biurku. Kreatywność speców od reklamy nie ma granic. tworzą oni wizytówki na drewnianych dziecięcych klockach, przypominające formą kartkę w trzech wymiarach, czy figurki lego z Twoją podobizną.
Co się dzieje w sieci
Coraz agresywniejsza staje się reklama w internecie. Wiele portali internetowych wręcz ocieka od okien reklamowych czy migających animacji, mających przyciągnąć wzrok internauty. W niektórych przypadkach trzeba wpierw obejrzeć parę reklam, aby móc odblokować filmik, który docelowo chcieliśmy zobaczyć. Dodatkowo karta przeglądarki musi być wciąż otwarta, gdyż w innym przypadku automatycznie reklama zatrzyma się.
Jest to zrozumiałe, że przedsiębiorcy odkryli, że internet to reklamowa żyła złota. Jednak internauci są innego zdania. Coraz częściej pojawiają się głosy, ze taka nachalna reklama nie dość, że jest męcząca to ogranicza swobodę korzystania z wielu portali internetowych. A przecież internet powinien być synonimem wolności i braku ograniczeń.
Na małym ekranie
Reklama telewizyjna stała się niezwykle droga. Wykupienie przez producentów czasu antenowego w przerwach reklamowych w czasie najbardziej popularnych programów i transmisji to czasem ogromny wydatek. Te astronomiczne ceny spychają powoli reklamę w internet. Wiele portali internetowych utrzymuje się z wyświetleń reklam. Jednak mimo wszystko wiele osób uważa, że jedynym rozwiązaniem dla rozwoju reklamy to pójście w stronę kreatywnych, ekologiczny i minimalistycznych rozwiązań takich jak, już wcześniej wspominane, opakowania reklamowe. Eleganckie pomysły są szybko podchwytywane, a ich zdjęcia rozchodzą się w tempie błyskawicy po portalach społecznościowych. Moda na bycie ekologicznym i świadomym konsumentem wciąż staje się coraz bardziej popularna. Tak więc kreatywne opakowania reklamowe wydają się idealnym rozwiązaniem również dla małych firm, których budżet nie jest tak imponujący.