Reklama dźwignią handlu
Dobre zareklamowanie firmy, jej profilu, usług czy produktów to połowa sukcesu. Z tego właśnie powodu na rozbudowane kampanie reklamowe przeznacza się tak wiele środków, a od powodzenia promocji uzależnia późniejsze zyski.
Efektowna reklama
Zupełnie nowy produkt lub usługa znajduje się w podobnej sytuacji, co produkt lub usługa oferowany od lat, ale na tle wielu innych dostępnych u konkurencji. Bez właściwej reklamy, odpowiedniego ukazania, coś nowego nie zostanie dostrzeżone; coś obecnego już długo może zostać zapomniane lub wyparte przez lepiej promowane produkty.
Ponieważ można założyć, że najlepiej sprawdza się reklama działająca na kilka zmysłów lub potrzeb potencjalnego odbiorcy, firmy często i chętnie sięgają po gadżety reklamowe łączące przyjemne z pożytecznym. Gadżety mogą być mocniej lub słabiej powiązane ze specyfiką firmy, powinny być jednak atrakcyjne wizualnie, przydatne (pełnić jakąś rolę), a także posiadać logo lub inny znak rozpoznawczy. Nie muszą to być bardzo kosztowne przedmioty, ale ważne jest zachowanie ich „profesjonalnej” prezencji. Liczy się estetyka wykończenia, efektowny projekt, wygoda użytkowania.
Najlepsze upominki…
Istnieje pewna grupa produktów, które lepiej niż inne nadają się do użycia w formie gadżetów reklamowych. Są to rozwiązania łatwe do wykorzystania w domu, w miejscu pracy, w biurze czy też podczas wykonywania obowiązków zawodowych. Dość często spotyka się kubki reklamowe – wiadomo, zastosowanie dla kubka znajdzie się zawsze, poza tym efektowna forma i ładny nadruk umilą czas spędzany na piciu ulubionego napoju. Popularne będą też długopisy, wizytowniki, noże do papieru, przedmioty tzw. biurowe (dziurkacze, zszywacze, segregatory, pojemniki na przybory itd.), a także wszelkiego rodzaju przyciski i podpórki.
Istotną częścią, którą powinny posiadać wszystkie gadżety reklamowe, jest stosowny nadruk. Dzięki temu produkt jest powiązany z firmą i podczas używania wywołuje pożądane skojarzenia. Może być to logo, nazwa, spotyka się też dane kontaktowe, adres strony www, e-mail lub numery telefonów.
Liczy się wygląd czy funkcjonalność?
Żeby upominki firmowe dobrze spełniały swoją rolę, ich uroda musi iść w parze z funkcjonalnością. Właściwie pomyślany gadżet – chociażby taki, jak wymienione powyżej – funkcjonalny jest w sposób naturalny, więc należy zadbać o jego efektowność wizualną. Ponieważ na każdym takim produkcie musi znaleźć się nadruk, trzeba wybrać najlepsze miejsce na jego lokalizację. Kolorystyka też jest ważna, gdyż np. logo firmy powinno być widoczne, ale nie może razić, chociażby przez niewłaściwy dobór barw gadżetu.
Wiele firm aktywnie eksperymentuje z możliwościami, tworząc gadżety reklamowe, upominki firmowe, kubki reklamowe, które wręcz przyciągają wzrok ciekawą konstrukcją i zastosowanymi rozwiązaniami technologicznymi. Przykłady to np. świecące przyciski do papieru, długopisy o interesujących kształtach bądź umieszczone w wyjątkowo eleganckich opakowaniach, wskaźniki laserowe ukryte w breloczkach do kluczy… Możliwości jest całkiem sporo, dodatkowo atrakcyjność upominku może podnieść fakt, że jest on przecież dostępny za darmo i kojarzony z miłym gestem ze strony firmy.
Artykuł powstał w oparciu o materiały dostarczone przez Pola Studio